مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر
مبانی نظری یادگیری مادام العمر
پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر
پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر
پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر
پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر
پیشینه نظری یادگیری مادام العمر
ادبیات نظری یادگیری مادام العمر
چارچوب نظری یادگیری مادام العمر

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری یادگیری مادام العمر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق یادگیری مادام العمر در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

2-2-3- یادگیری مادام العمر 

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 

رابرت مارزانو(1997)،  پیشگام طرح الگوی ابعاد یادگیری،  بر این باور است كه راهبردهای پیشنهادی در مورد هر یك از ابعاد یادگیری،  برای ساماندهی یادگیری یادگیرندگان پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه قابل استفاده اند.  رادمنش (1382) به ویژگی های این ابعاد پرداخته است :

 

 

 

 

نگرش و ادراكات :

 نگرش ها و ادراكات،  تجربه روزانه ما را تعیین می كنند.  برخی نگرش ها به صورت مثبت و برخی دیگر به صورت منفی بر یادگیری اثر می گذارند.  نگرش های مثبت،  یادگیری را ارتقا می دهند و نگرش های منفی سبب افت یا كاهش یادگیری می شوند.  معلمان موفق و اثر گذار،  به نگرش های موجود یادگیرنده توجه نشان می دهند و درسهای خود را به منظور پرورش نگرش ها و ادراك مثبت در او تنظیم می كنند.  ایجاد نگرش مثبت نسبت به فضای كلاس و تكالیفی كه به یادگیرنده محول می شود،  اساس بعد یكم یادگیری را تشكیل می دهند.  دانش آموز نیاز دارد از سوی معلم و همكلاسی های خود پذیرفته شود.  برقراری ارتباط با دانش آموز،  گفت و گوی غیر رسمی و دوستانه با او درباره علایقی كه دارد و بها دادن به خواست های او،  زمینه دستیابی به مقاصد بعد یكم یادگیری یا بعد نگرش و ادراكات را فراهم می سازد.  

 

 

 

حتی با تماس چشمی ساده،  با هركدام از دانش آموزان می توان در ایجاد فضای مثبت كلاس تأثیر گذاشت.  شایسته است،  معلم به تفاوت های فردی دانش آموزان،  توجه خاص نشان دهد.  در این صورت،  دانش آموزان احساس راحتی و ایمنی را در كلاس درس تجربه می كنند.  این آسایش و ایمنی باید در همه زمینه های جسمانی،  روانی،  ارتباطی،  تعاملی و . . .  ایجاد شود.  كمك به دانش آموزان برای پرورش نگرش مثبت در آن ها بر ارائه درس به آنان اولویت دارد.  ایجاد حس و تجربه ایمنی در جریان تحصیل،  نخستین گام تداوم موفقیت در پرورش نگرش مثبت در دانش آموزان است.  دانش آموزان باید احساس كنند،  می توانند از عهده تكالیف تعیین شده بر آیند.  معلم با تدارك بازخورد یا اطلاعات مربوط به نحوه عمل دانش آموزان،  میتواند بر تفكر آنان اثر مطلوبی بگذارد و آنان را به ادامه كار ترغیب كند.  تدریس و استفاده از گفتارهای مثبت و همچنین تقسیم تكالیف به چند بخش ساده تر،  به دانش آموزان این اطمینان را می بخشد كه قابلیت و توانایی انجام تكالیف را دارند.  

 

 

 

 

كسب و تلفیق دانش :

امكان دارد برخی بر این باور باشند كه یادگیری ،  فرآیند انفعالی دریافت اطلاعات است.  از این چشم انداز،  تدریس را باید فرآیند انتقال دانسته ها به یادگیرندگان تعریف كرد.  در چنین فرآیندی،  معلم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر سر می زند و ذهن یا مغز او را از اطلاعات مربوط به درس آكنده می كند.  وقتی یك درس به خوبی تدریس شد،  همه دانش آموزان دانشی همسان پیدا خواهد كرد.  اما،  دیدگاه جدیدی نیز درباره یادگیری به وجود آمده است.  این دیدگاه جدید بر مبنای تحقیقات و نظریه های روان شناسی شناختی بنا شده است.  روان شناسان شناختی یادگیری را فرآیند تعاملی ساخت معنا از سوی یادگیرنده می دانند.  ساخت معنا بر مبنای اطلاعات دریافتی از موقعیت های یادگیری و ایجاد ارتباط بین این اطلاعات با اطلاعات پیشین،  برای تولید دانشی جدید،  صورت می گیرد.  پیش دانسته ها و تجربه های قبلی ذخیره شده در حافظه بلند مدت،  می توانند در موقعیت جدید یادگیری به صورت تعاملی عمل كنند. 

 

 

 

 

 پیوند زدن دانش قبلی با آنچه می آموزیم،  از جمله فعالیت های فكری است كه هنگام كسب دانش جدید به كار گرفته می شود.  وقتی درك اولیه ای از اطلاعات داریم،  امكان شكل دهی به آنها فراهم می شود.  اما دریافت اولیه از اطلاعات،  به ندرت كاملاً درست یا كامل است،  از این رو،  برای درك و فهم درست و كامل اطلاعات،  باید بارها آنها را بررسی كرد،  بسط داد و كارایی آن ها را سنجید.  اگر یادگیرنده ای درگیر چنین فرآیندی نشود و شخصاً به سازماندهی اطلاعات و شكل دهی به فرایند یاد گیری نپردازد،  درك  و فهم او غالباً ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند.  روشن است كه پیوند دادن پیش دانسته ها با اطلاعات جدید كافی نیست.  یادگیری اثربخش،  نیاز به تحلیل عمیق تر اطلاعات جدید دارد و تحلیل اطلاعات جدید،  امكان سازماندهی آن ها را به وجود می آورد.  سرانجام آن كه،  دریافت و تلفیق (درهم تنیدن) ابتكاری دانسته ها و درونی كردن اطلاعات،  شیوه ایست كه كاربرد اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان تر می سازد.  

 

 

 

پس،  كسب و در هم تنیدن دانش،  كابرد پیش دانسته ها برای معنا دار كردن اطلاعات جدید و جذب اطلاعات برای ایجاد امكان كاربرد نسبتاً‌ ساده اطلاعات را در بر می گیرد.  

هر یاد گیرنده،  دست كم به دو نوع دانش دست می یابد.  یكی دانشی بیانی و دیگری دانش روشی.  دانش بیانی ناظر به چیزهایی است كه یادگیرنده می داند یا می فهمد و دانش روشی،  مربوط به چیزهایی است كه یادگیرنده قادر به انجام یا كاربرد آنهاست.  مراحل دانش بیانی و آنچه برای موفقیت یادگیرنده ضرورت دارد،  عبارتند از ساختن معنا (معنا سازی)،  سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات.  شیوه های معنا سازی ناظرند بر وا داشتن یادگیرنده به تجربه محتوا با استفاده از حواس خود كه روشن می كند آنچه را یادگیرنده می داند یا می خواهد بداند و آنچه را یاد گرفته است،  روشن می كند.  سازمان دهنده های گرافیكی و انواع نمودارهای تصویری،  روش های مناسبی هستند كه دانش آموزان می توانند به كمك آنها دانسته های خود را سازماندهی كنند.  استفاده از انواع یاد یارها برای ذخیره سازی دانش،  سبب می شود دانش آموزان اطلاعات را به ساده ترین وجه به یاد بسپارند.  مراحل كسب و تلفیق دانش روشی در برگیرنده ساخت الگوها، ‌ شكل دهی و درونی سازی است.  

 

 

 

 

اصلاح و بسط دانش:

دانش به صورت ایستا باقی نمی ماند،  حتی زمانیكه آن را تا سر حد تسلط می آموزیم.  اگر فرایند یادگیری را ادامه دهیم،  آنچه را كه می دانیم اصلاح می كنیم و بسط می دهیم.  یادگیرندگان باید بدانند كه دانش جدید به آنها كمك می كند بیش تر از پیش درك كنند،  ارتباطات جدیدی به وجود آورند معناهای جدیدی بیافریند.  به بینش جدیدی برسند و كژ فهمی هایشان را روشن و اصلاح سازند.  این نوع دانش تا حدودی از نظر ماهیتی پیچیده است.  هشت فرایند استدلالی پیچیده زیر در بعد سوم یادگیری مورد توجه هستند:  مقایسه كردن،  طبقه بندی كردن ،  انتزاع كردن،  استدلال استقرایی، استدلال قیاسی،  جلب حمایت ،  تحلیل شیوه جلب حمایت ،  تحلیل چشم اندازها .  درك و فهم یك موضوع به داشتن تجربه یا تجربه هایی در حافظه بلند مدت بستگی دارد كه در تعامل با اطلاعات جدید عرضه شده در موقعیت یادگیری قرار می گیرد.  ارتباط دادن پیش دانسته ها با آنچه قصد داریم بیاموزیم،  اولین نوع تفكری است كه هنگام كسب دانش جدید انجام می دهیم.  یادگیری در یك جا ثابت نمی ماند،  یعنی ماهیتی پویا دارد.  آن گاه كه فهم اولیه ای از اطلاعات پیدا می كنیم به ناچار باید به آن شكل بدهیم.  تخمین اهمیت این جنبه از یادگیری دشوار است.  درك و فهم اولیه ما از یك مفهوم یا فرایند به ندرت پیش می آید كه كامل و صحیح باشد.  به همین خاطر ما باید بارها آن مفهوم یا فرآیند را بررسی كنیم از زاویه های متفاوتی به آن بنگریم به شرح و بسط آن بپردازیم و كارآیی ناكارامدیش را مشخص سازیم.  اگر یادگیرندگان مشخصاً در چنین سازماندهی و شكل دهی فرایند درگیر نشوند درك و فهم آنان ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

 

كاربرد معنادار دانش :

دانشی را كسب می كنیم و مهارتی را در خود می پروانیم تا آن را به كار ببریم نوع تفكری كه برای كاربرد دانش نیاز داریم با نوع تفكر مورد نیاز برای اصلاح و بسط دانش ارتباط نزدیكی دارد كاربرد معنا دار دانش تفكری را می طلبد كه در طول زمان بسط یافته و دانش آموز به آن جهت داده باشد.  همچنین بر مسائل یا اموری واقعی متمركز شده باشد.  تكالیفی وجود دارند كه دانش آموز را در فراسوی آنچه به طور معمول انجام می دهد به چالش می كشند.  چنین چالشی،  زمینه را برای یادگیری عمیق تر آماده می سازد.  دانش آموزانی یافت می شوند كه فقط به تكمیل تكلیف تعیین شده می پردازند.  اما اگر تكلیف برای دانش آموز معنا دار باشد با انگیزه بیشتری به انجام آن می پردازد.  معلمان زمانی می توانند دانش آموزان را با تكالیف درگیر سازند كه آنها تا حدودی احساس كنند تكالیف تعیین شده با زندگی واقعیشان ارتباط دارد.  شش فرایند استدلالی زیر برای بعد چهارم یادگیری یعنی كاربرد معنادار دانش در نظر گرفته شده است:

 

تصمیم گیری ، حل مساله،  ابداع ، جستار تجربی / بررسی تجربی،  بررسی نظری ،  تحلیل سیستم دانشی كه یادگیرندگان به كار می برند می تواند بیانی یا روشی باشد زمانی كه دانش آموز با كاربرد این نوع دانش روبروست،  باید پیش دانسته خود را جست و جو كند.  او باید بتواند آموخته های خود از برنامه درسی را به كار برد و نشان دهد كه به موضوع تدریس شده تسلط یافته است.  

 

 

 

 

 

عادت های ذهنی :

 عادت های ذهنی ما بر هر كاری كه انجام می دهیم،  اثر می گذارند.  عادت های نامطلوب ذهنی سبب یادگیری ضعیف می شوند.  حتی یادگیرندگان ماهر هم اگر به پرورش عادت های ذهنی مطلوب در خود نپرداخته باشند،  چندان موفق نخواهند بود.  عادت های ذهنی زمینه فرایند یادگیری را  می سازند.  اگر دانش آموزان عادت های ذهنی خلاقانه ای داشته باشند،  هنگام مواجهه با تكالیف،  درس را بیش از پیش یاد می گیرند.  عادت های ذهنی پرورش یافته به یادگیرهای آتی دانش آموزان هم كمك می كنند،  زیرا آنان خواسته یا نخواسته به موقعیت های گوناگونی بر می خورند.  عادت های ذهنی خلاق و ثمر بخش دانش آموزان را یاری می كنند.  قابلیت مطلوب خود را افزایش دهند و به یادگیرنده ای مادام العمر تبدیل شوند.  عامل بسیار مهم در ارتقای عادت های ذهنی ثمر بخش،  وجود كلاس های درس با فضای روانی مثبت و محیطی ایمن و راحت است.  بنابراین از وظایف معلمان است كه زمینه پرورش عادت های ذهنی ثمربخش را فراهم می سازند.  اگر معلم،  مهارت های تفكر انتقادی،  مهارت های تفكر خلاق و مهارت های تفكر خود نظم جویانه را در دانش آموزان پرورش دهد،  در واقع عادت های ذهنی مطلوبی را در آنها ایجاد كرده است.  

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2:پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

پایان نامه رایانش ابری doc

پایان نامه رایانش ابری doc کلمات کلیدی : پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد پایان نامه رایانش ابری موبایل پایان نامه محاسبات ابری پایان نامه محاسبات ابری doc دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه…

پاورپوینت ارزشیابی توصیفی

پاورپوینت ارزشیابی توصیفی کلمات کلیدی : پاورپوینت ارزشیابی توصیفی ارزشیابی توصیفی تحقیق ارزشیابی توصیفی مقاله ارزشیابی توصیفی ارزشیابی تعریف ارزشیابی توصیفی اهداف ارزشیابی توصیفی گام ها و شیوه های اجرای ارزشیابی توصیفی مقیاسها در عملکرد درسی محاسن طرح ارزشیابی توصیفی…

مبانی نظری تزیینات معماری مسکونی ایران

مبانی نظری تزیینات معماری مسکونی ایران مبانی نظری تزئینات معماری پیشینه معماری و تزیینات تزئینات معماری ایران باستان تزئینات معماری دوره اسلامی تزیینات منازل پهلوی تزیینات منازل قاجار تزیینات معماری مسکونی مبانی نظری تزیینات معماری مسکونی ایران شرایط معماری دوره…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه داخلی ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه خارجی ارزیابی عملکرد کارکنان…

نظام بودجه ریزی شركتهای دولتی و موسسات انتفاعی (9هزار تومان)

نظام بودجه ریزی شركتهای دولتی و موسسات انتفاعی (9هزار تومان) مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت شركتهای دولتی بودجه مالی نظام بودجه ریزی نظام بودجه ریزی شركتهای دولتی نظام بودجه ریزی موسسات انتفاعی نظام بودجه ریزی شركتهای دولتی و موسسات انتفاعی…

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت عملکرد بر مشارکت کارکنان

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت عملکرد بر مشارکت کارکنان پرسشنامه مدیریت عملکرد پرسشنامه استاندارد مدیریت عملکرد پرسشنامه مشارکت کارکنان دانلود پرسشنامه مدیریت عملکرد پرسشنامه مشارکت در تصمیم گیری پرسشنامه مشارکت اجتماعی پرسشنامه بهبود مشارکت کارکنان پرسشنامه استقرار نظام مدیریت عملکرد رفتن…

مقاله رابطه حجاب با فرهنگ برهنگی

مقاله رابطه حجاب با فرهنگ برهنگی حجاب پوشش فرهنگ برهنگی دانلود مقاله رابطه حجاب با فرهنگ برهنگی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه الهیات و معارف اسلامی…

ماهیت و انواع سرمایه اجتماعی و بررسی ابعاد آن

ماهیت و انواع سرمایه اجتماعی و بررسی ابعاد آن کلمات کلیدی : ابعاد سرمایه اجتماعی مدل های سرمایه اجتماعی نظریه های سرمایه اجتماعی سرمایه اجتماعی از دیدگاه اسلام سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو نظریه سرمایه اجتماعی جیمز کلمن عناصر و…

نگاهی تطبیقی تدابیر ملی و فراملی در قبال پدیده قاچاق انسان و قربانیان این بزه

نگاهی تطبیقی تدابیر ملی و فراملی در قبال پدیده قاچاق انسان و قربانیان این بزه قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان تدابیر ملی در قبال پدیده قاچاق انسان تدابیر فراملی در قبال پدیده…

ارزیابی مقایسه ای حجاب زنان در فقه شیعه و اهل کتاب

ارزیابی مقایسه ای حجاب زنان در فقه شیعه و اهل کتاب حجاب در فقه امامیه حجاب در ادیان اهل کتاب احکام حجاب در فقه امامیه احکام حجاب در ادیان اهل کتاب مبانی فقهی حجاب از منظر فقه امامیه شباهتها و…

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری رشته حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری حسابداری مالی حسابداری صنعتی حسابداری مالیاتی حسابداری بیمه حسابداری بانكها رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت پیشینه ترک خدمت مبانی نظری ترک خدمت ادبیات نظری ترک خدمت چارچوب نظری ترک خدمت پیشینه تحقیق ترک خدمت پیشینه پژوهش ترک خدمت پیشینه داخلی ترک خدمت پیشینه خارجی ترک خدمت فصل دوم…

کارکردهای مدرن مالیات در ایران امروز

کارکردهای مدرن مالیات در ایران امروز مالیات مالیات در ایران مالیات در جامعه اسلامی دانلود مقاله کارکردهای مدرن مالیات در ایران امروز خرید مقالات رشته اقتصاد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران

پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران جایگاه معدن در اقتصاد ايران تحقیق بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ايران مقاله جایگاه معدن در اقتصاد ايران سهم معدن در اقتصاد ايران…

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری پایان نامه مدیریت دانش عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مدیریت دانش بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت خانوادگی دانشجویان 83 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت خانوادگی دانشجویان 83 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت خانوادگی پیشینه تحقیق هویت خانوادگی پیشینه داخلی هویت خانوادگی پیشینه خارجی هویت خانوادگی پیشینه پژوهش هویت خانوادگی چارچوب نظری هویت خانوادگی فصل دوم پایان…

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج خیار تدلیس در ازدواج فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود تحقیق فریب در ازدواج دانلود تحقیق تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری…

بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی توسعه تفكر ناب اصول تولید ناب مكانیزم های اجرای تولید ناب مدل های تولید ناب رابطه بین تولید ناب و عملکرد رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت ها…

پاسخنامه تشریحی و مستند از روی منابع اصلی سوالات آزمون ورودی دکتری (P.H.D) رشته برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد

پاسخنامه تشریحی و مستند از روی منابع اصلی سوالات آزمون ورودی دکتری (P.H.D) رشته برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد سوالات آزمون ورودی دوره دکتری برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی پاسخنامه…

بررسی و تشریح پتانسیل جاذبه های گردشگری شهرستان شوش

بررسی و تشریح پتانسیل جاذبه های گردشگری شهرستان شوش جاذبه های گردشگری شهرستان شوش بررسی جاذبه های گردشگری شهرستان شوش پتانسیل جاذبه های گردشگری شهرستان شوش معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان شوش دانلود تحقیق جاذبه های گردشگری شوش رفتن به…

پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي

پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي پاورپوینت فصل دوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع انواع بازار و محيط بازاريابي پاورپوینت فصل دوم کتاب…

پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش شغلی کارکنان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

پاورپوینت آشنایی با بتن شفاف

پاورپوینت آشنایی با بتن شفاف پاورپوینت آشنایی با بتن شفاف آشنایی با بتن شفاف بتن شفاف انواع بتن های قابل استفاده در بتن های شفاف فیبر نوری شيوه ساخت بلوك هاي ليتراكان تاثیرات سازه ای و مقاومت محاسن بتن عبور…

پروپوزال ارزیابی ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان شرکت مخابرات

پروپوزال ارزیابی ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان شرکت مخابرات رضایت شغلی توسعه منابع انسانی رضایت شغلی کارکنان رابطه توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارکنان ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان پروپوزال ارتباط توسعه منابع…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *