مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

كنترل هوشمند وضعیت موتور DC

كنترل هوشمند وضعیت موتور DC كنترل وضعیت شبكه عصبی كنترل هوشمند موتور DC رفتن به سایت اصلی

کارآموزی حسابداری در شركت نفت

کارآموزی حسابداری در شركت نفت صورتهای مالی در شركت نفت دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری دانلود گزارش کارآموزی شركت نفت دانلود کارآموزی در شركت نفت رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در شركت نفت مقدمه …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دیدگاه شادکامی مبانی نظری دیدگاه شادکامی پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی پیشینه داخلی دیدگاه شادکامی پیشینه خارجی دیدگاه شادکامی پیشینه پژوهش دیدگاه شادکامی پیشینه نظری دیدگاه شادکامی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری در کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری در کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری در کودکان پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری…

مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل

مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها پایان نامه آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل پایان نامه آبشستگی…

بررسی فقهی و قانونی بغی در قانون جدید

بررسی فقهی و قانونی بغی در قانون جدید بغی در قانون مجازات اسلامی بغی در قانون مجازات جدید بغی در حقوق بغی در فقه اسلامی بغی در فقه امامیه بغی در حقوق ایران بررسی فقهی و قانونی بغی در قانون…

پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390)

پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390) کلمات کلیدی : پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع…

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های ‏اطلاعاتی سلامت

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های ‏اطلاعاتی سلامت همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود…

حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده)

حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) حل المسائل کتاب بلوچر رفتن به سایت اصلی دانلود حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) فصلهای 1 و 2 و 5 و 11 و 13 و 19 با فرمت ورد

پروپوزال ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

پروپوزال ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی مهارت ارتباطی مدیران رضایت شغلی کارکنان رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان مهارت ارتباطی مدیران دانشگاه رضایت شغلی کارکنان دانشگاه ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی…

مبانی نظری ارزیابی بنگاه های اقتصادی براساس الگوی ترکیبی DEA و EFQM

مبانی نظری ارزیابی بنگاه های اقتصادی براساس الگوی ترکیبی DEA و EFQM مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی عملکرد سازمان مبانی…

تعیین شبه توابع تراوایی نسبی و فشار موئینه در مخازن ترکدار با استفاده از شبیه سازهای مخازن نفتی

تعیین شبه توابع تراوایی نسبی و فشار موئینه در مخازن ترکدار با استفاده از شبیه سازهای مخازن نفتی شبیه سازهای مخازن نفتی تراوایی نسبی فشار موئینه مخازن ترکدار تعیین فشار موئینه در مخازن ترکدار تعیین شبه توابع تراوایی نسبی در…

پاورپوینت بررسی فرهنگ در رفتار سازمانی

پاورپوینت بررسی فرهنگ در رفتار سازمانی کلمات کلیدی : بررسی فرهنگ در رفتار سازمانی فرهنگ و انواع آن فرهنگ سازمانی مدل فرهنگ سازمانی شاین چگونگی، شکل گیری ، تداوم و تغییر فرهنگ سازمانی فرآیند مدیریت فرهنگ سازمانی رابطه فرهنگ سازمانی…

بررسی روش جت گروتینگ و چگونگی نقش آن در بهسازی خاک

بررسی روش جت گروتینگ و چگونگی نقش آن در بهسازی خاک تزریق با فشار بالا جت گروتینگ جت گروتینگ چیست اجرای جت گروتینگ انواع تزریق در خاک بررسی روش جت گروتینگ نقش جت گروتینگ در بهسازی خاک رفتن به سایت…

بررسی ارتباط رضایت مندی ازدواج مادر و عزت نفس دختر

بررسی ارتباط رضایت مندی ازدواج مادر و عزت نفس دختر عزت نفس رضایت زناشویی رضایت زناشویی مادران رابطه رضایت زناشویی مادران و عزت نفس دختران بررسی ارتباط رضایت مندی ازدواج مادر و عزت نفس دختر رابطه رضایت زناشویی والدین و…

پاورپوینت معماری روم

پاورپوینت معماری روم معماری روم مقاله معماری روم تحقیق معماری روم پژوهش معماری روم رفتن به سایت اصلی پر شماری گونه های معماری •گسترش پر شتاب سلطه رو میان باستان باعث گردید که تر تیبی متداول و همه گیر و…

پاورپوینت تقویت اراده

پاورپوینت تقویت اراده پاورپوینت تقویت اراده تحقیق تقویت اراده مقاله تقویت اراده بررسی تقویت اراده مراحل تقویت اراده مشخصه های ضعف اراده عوامل ضعف اراده راهکارهای تقویت اراده رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع تقویت اراده، در قالب…

اتوماتای سلولی یادگیر و کاربرد آن در پردازش تصاویر و تولید یک مدل تکاملی

اتوماتای سلولی یادگیر و کاربرد آن در پردازش تصاویر و تولید یک مدل تکاملی اتوماتای یادگیر اتوماتای سلولی اتوماتای سلولی یادگیر اتوماتای سلولی یادگیر و کاربرد آن در پردازش تصاویر و تولید یک مدل تکاملی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته…

پاورپوینت فصل دوم کتاب نظریه های ارتباط سازمانی تألیف دکتر فرهنگی با موضوع ارتباطات سازمانی

پاورپوینت فصل دوم کتاب نظریه های ارتباط سازمانی تألیف دکتر فرهنگی با موضوع ارتباطات سازمانی کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب نظریه های ارتباط سازمانی دکتر فرهنگی پاورپوینت فصل دوم کتاب نظریه های ارتباط سازمانی تألیف دکتر فرهنگی و همکاران با…

مقاله ترجمه شده با عنوان نقش حسابرسین در قرار داد های مالی: بر اساس مدارک بدست آمده از ‏SFAS 141(R)‎

مقاله ترجمه شده با عنوان نقش حسابرسین در قرار داد های مالی: بر اساس مدارک بدست آمده از ‏SFAS 141(R)‎ مالکیت حسابرسین قرار داد های مالی درآمد حاصل از بدهی مقاله ترجمه شده با عنوان نقش حسابرسین در قرار داد…

بررسی روشهای قضاوت و داوری در حل اختلافات

بررسی روشهای قضاوت و داوری در حل اختلافات جایگاه قضاوت در قرآن روش های حل و فصل دعاوی روش های حل و فصل اختلافات در ایران حل و فصل مسالمت آمیز و حقوقی دعاوی روش های حل و فصل اختلافات…

تشخیص چهره با رنگ پوست و نمونه های پایگاه داده ای و نحوه اجرای آن

تشخیص چهره با رنگ پوست و نمونه های پایگاه داده ای و نحوه اجرای آن پردازش تصویر پردازش تصویر دیجیتال الگوریتم تشخیص صورت تشخیص چهره با رنگ پوست تشخیص صورت با پردازش تصویر تشخیص چهره با رنگ پوست و نمونه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تحلیل رفتار متقابل

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل پیشینه پژوهش…

پاورپوینت دوره های عمده و کلی شهر نشینی در ایران

پاورپوینت دوره های عمده و کلی شهر نشینی در ایران پاورپوینت دوره های عمده و کلی شهر سازی در ایران پاورپوینت شهر نشینی در دوران اسلامی سه دوره ی عمده و کلی شهر سازی ایران شهر نشینی قبل از اسلام…

پیشینه مس و نحوه فرآوری آن

پیشینه مس و نحوه فرآوری آن مس چگونگی تولید مس تاریخچه مس در ایران روشهای تولید مس دانلود مقاله رشته معدن پیشینه مس و نحوه فرآوری آن رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته معدن پیشینه مس و نحوه فرآوری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *