مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : برند و قصد خرید پروپوزال قصد خرید قصد خرید مصرف کننده عوامل موثر بر قصد خرید پروپوزال قصد خرید کالاهای تقلبی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات عوامل…

ارزیابی تاثیر کمیتهای مقدار آرد و دما بر طبخ ماکارونی در فرایندهای تولید آن

ارزیابی تاثیر کمیتهای مقدار آرد و دما بر طبخ ماکارونی در فرایندهای تولید آن دانلود پایان نامه ماکارونی پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی پایان نامه فرآیند تولید ماکارونی پایان نامه فناوری تولید ماکارونی پایان نامه خصوصیات کیفی ماکارونی تاثیر عوامل…

بررسی اثر انتقال افت ولتاژهای ناشی از خطاهای اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور بر روی ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده

بررسی اثر انتقال افت ولتاژهای ناشی از خطاهای اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور بر روی ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده انتقال افت ولتاژ خطاهای اتصالات ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده بررسی اثر انتقال افت ولتاژهای ناشی از خطاهای اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور…

پرسشنامه استرس شغلی HSE

پرسشنامه استرس شغلی HSE کلمات کلیدی : پرسشنامه ی استرس شغلی (hse) سوالات پرسشنامه استرس شغلی hse روایی و پایایی پرسشنامه استرس شغلی hse پرسشنامه استاندارد استرس شغلی پرستاران پرسشنامه استاندارد استرس شغلی معلمان پرسشنامه های استاندارد استرس شغلی دانلود…

پروپوزال ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

پروپوزال ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی سبکهای مدیریت تیپ‌های شخصیتی سبک های مدیریت لیکرت سبک مدیریت مشارکتی پروپوزال تیپ‌های شخصیتی پروپوزال سبک های مدیریت لیکرت پروپوزال سبک مدیریت مشارکتی ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت رفتن…

بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات بلوغ سازمانی مدیریت پروژه فناوری اطلاعات مدلسازی پروژه بلوغ فرآیند نرم افزار بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات دانلود پاورپوینت رشته مدیریت خرید پاورپوینت رشته مدیریت دانلود پاورپوینت مدیریت پاورپوینت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق واقعیت درمانی 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق واقعیت درمانی 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه واقعیت درمانی مبانی نظری واقعیت درمانی پیشینه تحقیق واقعیت درمانی پیشینه داخلی واقعیت درمانی پیشینه خارجی واقعیت درمانی پیشینه پژوهش واقعیت درمانی پیشینه نظری…

بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی

بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی نظریه برچسب زنی مقاله نظریه برچسب زنی محورهای اصلی نظریه برچسب زنی نظریه برچسب زنی در منابع اسلامی راهکارهای پیشگیری از برچسب زنی نظریه برچسب زنی در جرم شناسی نظریه برچسب…

پرسشنامه زوجی رضایتمندی زناشویی انریچ با مولفه های ده گانه

پرسشنامه زوجی رضایتمندی زناشویی انریچ با مولفه های ده گانه کلمات کلیدی : پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ ابعاد رضایت زناشویی انریچ پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ پرسشنامه رضایتمندی زناشویی enrich دانلود پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ نمره گذاری آزمون رضایت زناشویی انریچ…

پروژه پاورپوینت اینترنت اشیا (IOT )

پروژه پاورپوینت اینترنت اشیا (IOT ) دانلود مقاله اینترنت اشیاپروژه پاورپوینتIOTدانلود پروژه پاورپوینت اینترنت اشیاپایان نامه اینترنت اشیاقفل های هوشمندخودروهای هوشمندشهرهای هوشمندتولید هوشمندانرژی هوشمندحمل و نقل هوشمندبهداشت و درمان هوشمندرایانش ابریابردادهحسگرهای مجازیشبکه های اجتماعیامواج رادیویی بیسیمWIFIRFIDNFC رفتن به سایت اصلی…

بررسی استیفاء در قانون مدنی و مصادیق آن در ضمان قهری

بررسی استیفاء در قانون مدنی و مصادیق آن در ضمان قهری استیفاء در قانون مدنی مصادیق استیفاء در ضمان قهری بررسی استیفاء در قانون مدنی و مصادیق آن در ضمان قهری دانلود پایان نامه استیفاء دانلود پایان نامه حقوق دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان 68 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان 68 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه داخلی فرسودگی شغلی کارکنان…

مقاله ویژگی مردان

مقاله ویژگی مردان ویژگی مردان خلاهای ارتباطی انگیزه‌های جنسی ویژگیهای فردی و شخصیتی دانلود مقاله ویژگی مردان 25 راه برای بدست آوردن دل مردان 2 روش جلوگیری از بروز جروبحث و دعوا در مردان رازهایی دربارة مردان و روابط جنسی…

پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود

پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط…

پرسشنامه رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران

پرسشنامه رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران پرسشنامه فاصله قدرت دانلود پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه استاندارد فاصله قدرت پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت دانلود پرسشنامه رهبری معنوی پرسشنامه استاندارد رهبری معنوی پرسشنامه سبک رهبری معنوی پرسشنامه رهبری معنوی…

شهرستان آق قلا و ترکمن و آسیب شناسی دیوار تاریخی گرگان

شهرستان آق قلا و ترکمن و آسیب شناسی دیوار تاریخی گرگان مکانهای باستانی شهرستان آق قلا و ترکمن آسیب شناسی دیوار تاریخی گرگان دانلود مقاله رشته جغرافیا و باستان شناسی دانلود مقاله جغرافیا و باستان شناسی سیستم همکاری در فروش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی 33 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی 33 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل بیرونی مبانی نظری منبع کنترل بیرونی پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی پیشینه داخلی منبع کنترل بیرونی پیشینه خارجی منبع کنترل بیرونی…

دانلود پروتکل درمانی و پکیج آموزشی جرات ورزی

دانلود پروتکل درمانی و پکیج آموزشی جرات ورزی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج درمان ابراز وجود پروتکل درمانی ابراز وجود دانلود پروتکل درمانی ابراز وجود خرید پروتکل درمانی ابراز وجود پروتکل درمانی کاهش اضطراب ،پرخاشگری…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تکانشگری و رفتارهای تکانشی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تکانشگری و رفتارهای تکانشی کلمات کلیدی : مبانی نظری تکانشگری پیشینه تحقیق تکانشگری پیشینه داخلی تکانشگری پیشینه خارجی تکانشگری پیشینه پژوهش تکانشگری پیشینه نظری تکانشگری فصل دوم پایان نامه تکانشگری ​​​​​​​مبانی نظری رفتارهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اوقات فراغت کلمات کلیدی : مبانی نظری اوقات فراغت دانلود مبانی نظری اوقات فراغت پیشینه تحقیق اوقات فراغت فصل دوم پایان نامه اوقات فراغت پیشینه داخلی اوقات فراغت پیشینه خارجی اوقات فراغت پیشینه پژوهش اوقات فراغت…

پایان نامه رشته حسابداری با عنوان كنترل داخلی در حسابداری

پایان نامه رشته حسابداری با عنوان كنترل داخلی در حسابداری كنترل‌های داخلی اداری كنترل داخلی در حسابداری طراحی یك سیستم داخلی دانلود پایان نامه كنترل داخلی در حسابداری دانلود پروژه كنترل داخلی در حسابداری دانلود پایان نامه رشته حسابداری دانلود…

آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش تعیین Gs خاک یا وزن مخصوص مصالح دانه ای با وزن مخصوص بزرگتر از یک درقالب فایل word در 10 صفحه قابل ویرایش با شکل

آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش تعیین Gs خاک یا وزن مخصوص مصالح دانه ای با وزن مخصوص بزرگتر از یک درقالب فایل word در 10 صفحه قابل ویرایش با شکل کلمات کلیدی : آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش…

پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان

پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان تصمیم گیری در سازمان تحقیق تصمیم گیری در سازمان تعریف تصمیم گیری مساله یابی ، تصمیم گیری ، انتخاب و حل مساله فرایند تصمیم گیری مدل های تصمیم گیری انواع…

بررسی پیشینه و دوره های مختلف هنر و تمدن ایران

بررسی پیشینه و دوره های مختلف هنر و تمدن ایران تاریخ هنر ایران هنر و تمدن ایلام هنر و تمدن فلات ایران هنر در دوره های تاریخی ایران هنر و تمدن ایران در دوره های مختلف هنر ایران در عصر…

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان رفتار سازمانی پیشرفته

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان رفتار سازمانی پیشرفته رفتار سازمانی رفتار سازمانی پیشرفته مدیریت کیفیت جامع TQM ارزیابی عملكرد و سیستم پاداش انگیزش چیست دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان رفتار سازمانی پیشرفته سیستم همکاری در فروش فایل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *