مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری
فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات و مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

فرایند یاددهی – یادگیری 

در عصر انفجار اطلاعات تأكید بر فرایند یاد دهی – یادگیری در تمام حیطه ها ضروری است.  (شواخی و همکاران ، 1386)یادگیری و جریان آن،  یكی از اركان اصلی برنامه تربیتی است.  یادگیری اساس رفتار افراد را تشكیل می دهد.  از طریق یادگیری،  فرد با محیط خود آشنا می شود.  در گذشته تدریس از دیدگاه عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بود.  حال آن كه صاحب نظران جدید تعلیم و تربیت بر این باورند كه معلم باید راه و روش دانستن را به دانش آموزان بیاموزد و به انتقال فرمول ها و معلومات اكتفا نكند.  امروزه نمی توان گفت روشی را كه روز نخست معلم انتخاب می كند باید همواره ثابت بماند زیرا گذشت زمان ایجاد تغییراتی را در این روش الزام آور می سازد.  هم چنین نمی توان گفت:

 

 صرف مطالعه كتبی برای معلم خوب شدن كافی است زیرا تجربه بزرگترین آموزگار و پشتیبان انسان است اما در هر صورت چون هدف معلم ارایه هر چه بهتر و بیش تر مطلب به شاگردان است لذا تقریباً همه معلمان تلاش می كنند فضایی در كلاس ایجاد كنند كه برای تمام اعضای آن دوستانه و آموزنده باشد.  جان دیویی،  تأكید بسیاری بر تجربه فرا گیرنده در جریان یادگیری دارد و می گوید: دانش آموز موجودی فعال و كنش گر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد.  دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری كه در آن مشاركت دارد می سازد.  به نظر دیویی وظیفه معلم راهنمایی فكری است و معلم باید عادت كند تفكر را در دانش آموزان پدید آورد.  ژان پیاژه از جمله كسانی است كه بیش از همه به اهمیت روش های فعال پی برد و به كار گیری آنها را توصیه كرد.  او در نوشته های خود همواره بر فعالیت فرا گیرنده در جریان یادگیری تأكید دارد و می گوید:

 

 وقتی دانش آموز فعال نباشد،  یعنی در وضعیت كنش پذیر قرار داشته باشد،  به صرف شنیدن سخن دیگران چیزی یاد نمی گیرد؛ شناخت هایی كه فرد بدان ها نایل می شود،  حاصل درون سازی فعال اشیاء است  .  جروم برونر (1996) ابداع كننده روش آموزش اكتشافی است.  معتقد است: “قرار دادن پاسخ مستقیم در اختیار دانش آموزان آنان را به كتاب و متن فعلی متكی می كند و موجب می شود ازخود كوشش نشان ندهند.  در نتیجه آنان از یادگیری رضایت خاطر به دست نمی آورند و انگیزه های یادگیری در آنها ضعیف می شود” البته باید خاطر نشان كرد كه هیچ یك از روشهای تدریس به خودی خود خوب یا بد نیستند.  بلكه نحوه و شرایط استفاده از آنها موجب قوت یا ضعف شان می شود.  بروس جویس (2004) در این باره می گوید: دانش آموزان بخش مهمی از محیط یادگیری را شامل می شوند و واكنش های متفاوت نسبت به مدل های گوناگون از خود نشان می دهند.  ساختار شخصیت،  استعداد،  توانایی های ذاتی و آموخته های پیشین دانش آموزان ،  موجب شكل گیری سبك های مختلف یادگیری می شود.  (حسن زاده و همکاران ، 1391)

 

همچنین اتكینسون و فلیر  رویكردهای یاد دهی – یادگیری را در چهار نوع رویكرد اكتشافی،  رویكرد انتقالی،  رویكرد فرایندی و رویكرد تعاملی قرار داده اند كه به اختصار بیان می شوند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری اكتشافی: در این رویكرد به فراگیران اجازه داده می شود كه خودشان جواب پرسش ها را كشف كنند و بر به كارگیری جدی مواد و وسائل توسط فراگیران تأكید می كند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری انتقالی: این رویكرد بدون درگیر كردن جدی فراگیران در فرایند یادگیری،  پاسخ بیش تر پرسش ها به آنان گفته می شود و دانش آموزان پذیرای اطلاعاتی هستند كه توسط معلم به آنان ارائه می شود.

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری فرایندی: در این رویكرد فراگیر در یادگیری فعالانه شركت دارد.  رویكرد فرایندی به طور عمده بر مهارت هایی مانند مشاهده،  برقراری ارتباط و طبقه بندی تأكید دارد. 

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری تعاملی: این رویكرد به عنوان تركیبی از اجزاء هر یك از رویكردهای قبل در یك چهارچوب است.  در این رویكرد معلم فعالانه در جهت آگاهی یافتن از آنچه كه فراگیران قبلاً فهمیده اند تلاش می كند و آنگاه آنان را به پرسیدن پرسش های علمی تشویق می كند.  (شواخی و همکاران ،  1386)

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2- 1- مقدمه 26

2-2-2- مهارت اعضای هیئت  علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-2-تعریف تدریس 62

2-2-2-3- الگوی تدریس 63

2-2-2-4-مهارت های تدریس 66

2-2-2-5-  طبقه بندی تدریس 68

2-2-2-6- رویکردهای تدریس 72

2-2-2-7-کیفیت تدریس 76

2-2-2-8- چرخه یادگیری 80

2-2-2-9- مهارت اعضای هیات  علمی در چرخه یادگیری 81

2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه 81

2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه 81

2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه 82

2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه 83

2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری 125

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 123

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 124

منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری محور دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور فصل دوم…

بررسی نظریه های شیوه های فرزند پروری و عوامل موثر بر آن

بررسی نظریه های شیوه های فرزند پروری و عوامل موثر بر آن شیوه های فرزند پروری نظریه های شیوه های فرزند پروری پایان نامه شیوه های فرزند پروری پایان نامه نظریه های شیوه های فرزند پروری بررسی نظریه های سبکهای…

پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گرایش های تفکر انتقادی 118 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گرایش های تفکر انتقادی 118 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه گرایش های تفکر انتقادی مبانی نظری گرایش های تفکر انتقادی پیشینه تحقیق گرایش های تفکر انتقادی پیشینه داخلی گرایش های تفکر انتقادی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان مبانی نظری رویکردهای یادگیری دانلود مبانی نظری رویکردهای یادگیری پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات نظری رویکردهای یادگیری فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری ادبیات و…

پرسشنامه شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک

پرسشنامه شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک کلمات کلیدی : پرسشنامه چابکی زنجیره تامین پرسشنامه مدیریت زنجیره تامین چابک پرسشنامه پیاده سازی زنجیره تامین چابک پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های پیاده سازی…

کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب

کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب کتاب موسوعة النظریات الأدبیة الدکتور نبیل راغب رفتن به سایت اصلی کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب (دانشنامه‌ی نظریه‌های ادبی) الشرکه المصریه العالمیه للنشر - 2003 به تعداد 755 صفحه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد مبانی نظری سازمان های مردم نهاد دانلود مبانی نظری سازمان های مردم نهاد پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد ادبیات نظری سازمان های مردم نهاد فصل دوم پایان نامه سازمان های…

مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی

مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی کلمات کلیدی : مبانی نظری شبکه های اجتماعی مجازی مفهوم شبکه های اجتماعی مجازی نقش شبکه های اجتماعی مجازی نظریه های شبکه های اجتماعی مجازی آسیب های شبکه های…

پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران

پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران پرسشنامه الگوی مدیریت پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران دانلود پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه الگوی مدیریت در ایران مدیریت متافیزیکی     ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////   * با قیمت دانشجویی، ارزان…

مبانی نظری ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی

مبانی نظری ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی مبانی نظری…

پروژه انتقال حرارت

پروژه انتقال حرارت پروژه انتقال حرارت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود مقالات رشته مکانیک فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله و تحقیق مکانیک انتقال حرارت رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد 61 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد 61 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد دانلود مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد ادبیات نظری پدیده…

الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل

الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل کلمات کلیدی : تعارض کار و خانواده مولفه هاي فرسودگي شغلي مولفه هاي تعارض كار و خانواده تعارض کار - خانواده و مولفه های تاثیر پذیر از آن مدل رضايت…

رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت

رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت کلمات کلیدی : رویکرد اصلی شخصیت ساختار زیستی صفات شخصیت مولفه ها و پنج عامل شخصیت تعریف مفهومی صفات شخصیت تعریف عملیاتی صفات شخصیت تحقیق کامل در مورد شخصیت…

پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی

پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی دانلود رایگان پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی پاورپوینت قدرت در رفتارهای سازمانی قدرت در کلام مولا علی(ع) تعریف قدرت مقایسه رهبری و قدرت پایگاههای قدرت وابستگی کلید درک قدرت قدرت در گروه:ائتلاف قدرت در عمل:…

بررسی مهمترین پارامترهای فیزیوگرافی حوضه آبخیز رودخانه سقز

بررسی مهمترین پارامترهای فیزیوگرافی حوضه آبخیز رودخانه سقز پارامترهای فیزیوگرافی حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی مهمترین پارامترهای فیزیوگرافی حوضه آبخیز رودخانه سقز شبکه آبراهه حوضه آبخیز رودخانه سقز دانلود مقالات جغرافیا دانلود مقالات رشته جغرافیا رفتن به سایت اصلی دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری برند پیشینه تحقیق برند فصل دوم پایان نامه برند مبانی نظری تعمیم برند پیشینه تحقیق تعمیم برند پیشینه داخلی تعمیم برند پیشینه خارجی تعمیم برند پیشینه…

چالشها و موانع خصوصی سازی

چالشها و موانع خصوصی سازی بوروکراسی رشد اقتصادی خصوصی سازی دانلود مقاله چالش های خصوصی سازی دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریت دانلود مقاله موانع خصوصی سازی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت چالشها و موانع خصوصی…

رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران

رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران اثربخشی کنترل راهبردی بازار سهام تهران رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران متغیرهای کنترل راهبردی دانلود رساله دكترای…

رژیم حقوقی دریای خزر

رژیم حقوقی دریای خزر دانلود مقاله رژیم حقوقی دریای خزر حقوق دریاها چند مكانیسم مناسب برای شراكت منابع نفتی وغیر نفتی دریای خزر سهم ایران از دریای خزر كنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری دانلود مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری ادبیات نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری فصل…

نظارت الکترونیکی بر بزه‌کاران به جای زندانی کردن

نظارت الکترونیکی بر بزه‌کاران به جای زندانی کردن جایگزین‌های زندان مجازات‌های بینابین ظارت الکترونیکی حبس خانگی تعلیق مراقبتی تدابیر نظارتی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق حقوق رفتن به…

معماری مدار باتری

معماری مدار باتری باتری معماری مدار باتری تخلیه الکترواستاتیک بالا (ESD) برد مدار چالشی (PCB) معماری مدار باتری دانلود مقالات برق و الکترونیک دانلود مقاله معماری مدار باتری رفتن به سایت اصلی معماری مدار باتری     چکیده نیازهای بسته…

شرط ضمان در عقود اذنی

شرط ضمان در عقود اذنی ماهیت عقود اذنی شرط ضمان در عقود اذنی انعقاد شرط ضمان در عقود اذنی حكم شرط ضمان در عقود اذنی دانلود پایان نامه شرط ضمان دانلود پایان نامه عقود اذنی شرط ضمان مضارب از نگاه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *