مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی 147 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی 147 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری فرهنگ سازمانی
پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی
مبانی نظری مدیریت مشارکتی
پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

 

 

 

 

 

چکیده

مدیریت مشاركتی که یکی ازراههای بهبود بخشیدن به شرایط بقاء سازمان است،زمانی بطور موفقیت آمیز در سازمان اجراء می گردد که از قبل زمینه فرهنگی مناسب با این نظام بستر سازی شده باشد . چرا که هدایت نمودن مشاركت  موجود سازمان یک امر مردمی است وبه طور کامل مربوط به منابع انسانی می گردد و تابعی از فرهنگ کارکنان سازمان می باشد .لذا سازمانها باید برای اجرای موفق مدیریت مشاركتی ، فرهنگ متناسب با آن را ایجاد نموده و بر اساس آن عمل نمایند.

 

توجه به سازمانها از جهت فرهنگ سازمانی، پدیده نسبتاً جدیدی است که در مطالعه سازمان ومدیریت صورت گرفته است. ازدهه 1980 به بعد، نگرش مدیران و محققان نسبت به سازمان تغییرکرده است وتجزیه و تحلیل فرهنگ سازمانی به عنوان یکی ازتخصص ها در زمینه رفتار سازمانی مطرح شده است . امروزه با استفاده از این نگرش، سازمانهای مختلف در سراسر جهان به موفقیت های بی نظیری دست یافته اند و در زمینه بهره گیری از چالش های محیطی، برای پویا کردن فرهنگ سازمانی تلاش می کنند. موفقیت چشمگیر دهه های اخیر، سازمانهایی با حداقل امکانات مادی از یک سو و شکست سازمانهایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر بیانگر نقش قابل توجه عوامل غیر مادی و معنوی در بالندگی سازمانها می باشد ( روحی عزیزی و همکاران، 1382).

     سازمان چیزی بیش از سطوح افقی و عمودی، واحد ها و سلسله مراتب است . یک سازمان همانند یک فرد دارای شخصیت است، شخصیتی که دارای ویژگی های انعطاف پذیری، محافظه کاری و نوآوری و … است. در سازمان کارکنان نسبت به یک الگوی خاص رفتاری باهم توافق می کنند و این همان فرهنگ سازمانی است . لذا، از آنجا که در هر سازمانی، فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد که به افراد شیوه فهم و معنی بخشیدن به رویدادها را نشان می دهد، از فرهنگ سازمانی می توان به عنوان یک اهرم قدرتمند برای هدایت و تقویت رفتار سازمانی استفاده نمود. به هر حال بالندگی سازمان به عنوان یک فرایند برنامه ریزی شده، با دگرگونی فرهنگ سازمانی برابر می باشدوهر گونه تغییرات و دگرگونی در سازمان بدون توجه به فرهنگ سازمانی، موثر واقع نمی شود،  در نهایت باید گفت که تحقق اهداف سازمانی بستگی به عواملی از جمله فرهنگ سازمانی حاکم بر نیروی انسانی دارد .

 

واژگان کلیدی:

سبک رهبری

فرهنگ سازمانی

مدیریت مشارکتی

نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی 

 

 

 

مقدمه

در سال های اخیر اکثرمحققان در پی شناخت دلایل موفقیت و شکست منسجم ترین شکل اجتماعات بشری ، یعنی سازمان ها هستند و در اینجا تاثیر فرهنگ سازمانی بر روی نقش های مدیریتی ، ازجمله نقش تصمیم گیری و مشارکت دادن کارکنان قابل توجه است . موفقیت های چشمگیر سازمان هایی با حداقل امکانات مادی از یک سو و شکست سازمان هایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر ، بیانگر تصمیم گیری های نامناسب و مناسب و وجود فرهنگ های سازمانی قوی و ضعیف در سازمان می باشد .در یک سازمان ، مدیران ، تصمیم گیرنده هستند و کیفیت این تصمیمات ، تعیین کننده موفقیت سازمان درجهت رسیدن به اهداف سازمانی میباشد و هر مدیر سبک و سبک های خاصی را بنای اتخاذ تصمیم های خود قرار می دهد که یکی از این سبک ها ، مشارکت کارکنان و اختیار دادن به آنها در تصمیم گیری است که از فرهنگ سازمانی تاثیر می پذیرد . در واقع سطح مشارکت کارکنان در عین تاثیرگذاری بر اثر بخشی سازمان ، خود از عوامل مختلفی چون فرهنگ سازمانی حاکم بر سازمان تاثیر می پذیرد . 

 

از انجا که محیط در حال تغییر و تحول دائمی است ، سازمان نیز برای ادامه حیات می باید به طور مداوم خود را منطبق و هماهنگ با تغییرات محیطی نماید . بنابراین سازمان درگیر تلاشی مستمر است که هر چه بیشتر و بهتر خود را با محیط و شرایط هماهنگ نماید و این امر نیاز به مشارکت و درگیر کردن کارمندان دارد و مشارکت موثر نیز از پیامدهای یک فرهنگ قوی و مثبت است . در این فصل ابتدا موضوع تحقیق تعریف شده و سپس به تشریح اهمیت موضوع و هدف تحقیق پرداخته میشود . در ادامه فرضیات اولیه تحقیق مطرح گردیده سپس به تعریف اصطلاحات و واژه ها پرداخته می شود . 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل دوم : ادبیات پژوهش و پیشینه تحقیق 

بخش اول : فرهنگ سازمانی 

مقدمه 

– تعریف فرهنگ

– تعریف سازمان

– حوزه های فرهنگ

– تاریخچه فرهنگ سازمانی 

– منشاء و چگونگی شکل گیری فرهنگ سازمان

– اهمیت فرهنگ سازمانی 

-پویایی فرهنگ سازمانی 

– تعاریف فرهنگ سازمانی 

– تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی 

— دسته بندی رابرت کویین و مایکل مک گارت 

— فرهنگ غالب و خرده فرهنگ ها  

— خرده فرهنگ های افقی 

— خرده فرهنگ های عمودی 

— دیدگاه جفری سانن فلد

— انواع فرهنگ سازمانی از طریق شخصیت الگویی

— دیدگاه چارلز هندی 

– سطوح (لایه های) فرهنگ سازمانی 

– سطوح فرهنگ سازمانی ازدیدگاه ادگار شاین

– مدل پویائی فرهنگی مری جوهچ 

-ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت

–ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه آندرو دوبرین

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه گرین برگ و بارون

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه ادگار شاین

– ابعاد فرهنگ سازمانی 

– عوامل موثربرفضای فرهنگی یک سازمان

– الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی

— الگوی (AGIL) پارسونز

–الگوی ویلیام اوشی

— الگوی لیت وین و استرینگر

— الگوی مبتنی بر هفت S شرکت مشاوره ای مکنزی

— الگوی کرت لوین

— مطالعات هافستد در زمینه فرهنگ سازمانی

— مطالعات لامرز و هیکسن در زمینه فرهنگ سازمانی

— دیدگاه بارون و والترز

— الگوی پیترز و واترمن

– مدیریت فرهنگ سازمانی

– فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی

– مولفه های فرهنگ سازمانی

–خلاقیت فردی

— حمایت مدیریت

— تعلق سازمانی

— سازش با پدیده تعارض

— سبک رهبری

 

بخش دوم: مدیریت مشاركتی 

–مشاركت 

–مفهوم مشاركت و مدیریت مشاركتی 

–سیر تكوین مدیریت مشاركتی 

–سابقه اجرایی سیستم مدیریت مشاركتی در ایران 

–مبانی فكری مشاركت 

–اهداف مدیریت مشاركتی 

–انواع مشاركت 

–پیش نیازهای مشاركت 

— درجات مشاركت 

— درجات مشاركت و سلسله مراتب نیازها 

— عوامل اقتضایی موثر بر مدیریت مشاركتی 

— ویژگی های افراد و سازمان مشاركت جو 

— مهارت های لازم برای مدیریت مشاركتی 

–فرهنگ مدیریت مشاركتی 

— ابعاد مشاركت 

–سطوح مسئولیت بخشی در سازمان مشاركتی 

— اهرم های ضروری برا ی حركت به سوی مدیریت مشاركتی 

— برنامه ها و فنون مدیریت مشاركتی 

— مهندسی مجدد سازمان ها و مشاركت             

— الگوی مشاركت فراگیر                                    

— عملکرد مدیریت مشاركتی         

— نقش مدیریت مشاركتی در افزایش اثر بخشی كاركنان 

— مزایای مدیریت مشاركتی 

— دیدگاههای موافقان و مخالفان مشاركت  

— پیش فرضهای نادرست درباره مشاركت كاركنان              

— موانع مشاركت از دیدگاه دانش مدیریت       

— موانع فرهنگی مشاركت                                                              

— موانع مشاركت در بخش دولتی                   

— روش های غلبه نمودن بر موانع مشاركتی              

بخش سوم: پیشینه تحقیق

— سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده 

— چهارچوب نظری تحقیق 

 

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی (cases) جينکز و مورگان با روایی و پایایی

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی (cases) جينکز و مورگان با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی بندورا پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان…

امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی

امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی بودجه ریزی عملیاتی بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه سیستم های بهایابی بر مبنای فعالیت به کارگیری بودجه ریزی بر مبنای فعالیت اجرای بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل…

تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری

تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری اقسام داور چگونگی تعیین داور آثار رأی داوری مفهوم رأی داوری محتوا و اوصاف رأی داوری انگیزه‌های داوری در تاریخ حقوق اسلام مزایای داوری در مقایسه…

تحقیق درس انقلاب اسلامی ایران با عنوان جُبن ذاتی پهلوی ها

تحقیق درس انقلاب اسلامی ایران با عنوان جُبن ذاتی پهلوی ها دانلود تحقیق درس انقلاب اسلامی ایران با عنوان جُبن ذاتی پهلوی ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز…

پروپوزال ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در بانک

پروپوزال ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در بانک پروپوزال سرمایه اجتماعی پروپوزال مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش…

پاورپوینت تأثیر و وظیفه اخلاق حرفه ای ناظر و معلم

پاورپوینت تأثیر و وظیفه اخلاق حرفه ای ناظر و معلم پاورپوینت تأثیر و وظیفه اخلاق حرفه ای ناظر و معلم تحقیق تأثیر و وظیفه اخلاق حرفه ای ناظر و معلم تأثیر و وظیفه اخلاق حرفه ای ناظر و معلم مقاله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط…

پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان قانون اساسی تفسیر قانون اساسی ایران تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا تفسیر قانون اساسی آمریکا رویکرد تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا مراجع تفسیر قانون اساسی…

وضعیت معاملین فاقد اهلیت در فقه و قانون مدنی

وضعیت معاملین فاقد اهلیت در فقه و قانون مدنی اهلیت در معامله وضعیت معاملات صغار وضعیت معاملات سفیه وضعیت معاملات مجنون وضعیت معاملات محجورین وضعیت معاملین فاقد اهلیت وضعیت معاملین فاقد اهلیت در فقه وضعیت معاملین فاقد اهلیت در قانون…

مبانی نظری مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی

مبانی نظری مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده ‌کاوی داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی مبانی نظری…

ارزیابی کاربرد خشونت و دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز و غیرمجاز

ارزیابی کاربرد خشونت و دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز و غیرمجاز خشونتهای مجاز خشونتهای غیرمجاز خشونت اجتماعی مبانی نظری خشونت ارزیابی کاربرد خشونت دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای مجاز دیدگاه اسلام در مورد خشونتهای غیرمجاز رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض 40 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعارض پیشینه تحقیق تعارض پیشینه داخلی تعارض پیشینه خارجی تعارض پیشینه پژوهش تعارض پیشینه نظری تعارض فصل دوم پایان نامه تعارض مبانی نظری تعارض در سازمان پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحریف های شناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحریف های شناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحریف های شناختی مبانی نظری تحریف های شناختی پیشینه تحقیق تحریف های شناختی پیشینه داخلی تحریف های شناختی پیشینه خارجی تحریف های شناختی پیشینه پژوهش…

پاورپوینت آشنایی با برخي از آزمونهای آماری (همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت آشنایی با برخي از آزمونهای آماری (همراه با مثالهای تشریحی) کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با برخي از آزمونهای آماری آزمون آماری نسبت در جامعه آزمون زوجی آزمون آماری میانگین جمعیت در توزیع نرمال هنگامی که واریانس نامعلوم است…

بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید

بررسی مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392 تفاوت های تعزیرات…

روشهای مبارزه با فقر در اسلام

روشهای مبارزه با فقر در اسلام کلمات کلیدی : جایگاه فقر در اسلام تعریف فقر در اسلام تحقیق درباره فقر تحقیق درمورد فقر فقر از ديدگاه احاديث مبارزه با فقر در اسلام فقر از ديدگاه سرمايه داری مقاله کامل در…

پاورپوینت دستورالعمل بايگاني موضوعي

پاورپوینت دستورالعمل بايگاني موضوعي کلمات کلیدی : پاورپوینت دستورالعمل بايگاني موضوعي دستورالعمل بايگاني موضوعي بايگاني موضوعي بايگاني تعريف انواع بايگاني از نظر مدت زمان نگهداري اسناد آرشيو پرونده سند داراي طبقه بندي تنظيم پرونده برچسب پرونده برچسب كارتن يا زونكن…

پاورپوینت آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو

پاورپوینت آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو پاورپوینت آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو تحقیق آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو پاورپوینت پدر زبان های الگو تحقیق پدر زبان های الگو پاورپوینت کریستوفر الکساندر؛…

علل و پیامدهای بدحجابی و تاثیر پلیس در کنترل آن

علل و پیامدهای بدحجابی و تاثیر پلیس در کنترل آن کنترل پدیده بد حجابی پایان نامه کنترل بد حجابی نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی نقش مدیریت انتظامی بر کنترل پدیده بد حجابی پیشینه حجاب در ایران حجاب…

ارزیابی پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری

ارزیابی پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری ارزیابی پروژه بودجه بندی سرمایه ای طرح های سرمایه گذاری ارزیابی طرح های سرمایه گذاری دانلود مقاله رشته حسابداری ارزیابی پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری رفتن به سایت اصلی دانلود…

پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تأمین رضایت مشتری از طریق کیفیت، خدمات و فایده پاورپوینت کتاب…

پاورپوینت انداره گیری عملکرد سبد سهام

پاورپوینت انداره گیری عملکرد سبد سهام پاورپوینت انداره گیری عملکرد سبد سهام تحقیق انداره گیری عملکرد سبد سهام مقاله انداره گیری عملکرد سبد سهام انداره گیری عملکرد سبد سهام عملکرد سبد سهام مقیاس پاداش تغییر پذیری(RVAR) مقیاس پاداش نوسان پذیری(RVOL)…

ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری به منظور رضایت مشتریان

ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری به منظور رضایت مشتریان سیستم اطلاعات حسابداری ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری قابلیت گزارشگری مطلوب سیستم اطلاعات حسابداری ارزیابی گزارشگری مالی شهرداری به منظور رضایت مشتریان ارزیابی قابلیت گزارشگری مطلوب سامانه اطلاعات حسابداری شهرداری های استان اردبیل…

پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش

پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش تعریف فروش روندی هفت مرحله ای فروش مشتری کیست ؟ مشتری چه انتظاراتی دارد ؟ چرخه رضایت مشتری عواقب رضایت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *