مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی

کلمات کلیدی :

مبانی نظری بازاریابی الکترونیکی
پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی
پیشینه داخلی بازاریابی الکترونیکی
پیشینه خارجی بازاریابی الکترونیکی
پیشینه پژوهش بازاریابی الکترونیکی
پیشینه نظری بازاریابی الکترونیکی
ادبیات نظری بازاریابی الکترونیکی
چارچوب نظری بازاریابی الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

تعاریف مختلف و متفاوتی از بازاریابی الکترونیکی ارائه شده است که هر کدام از یک دیدگاه خاص مفهوم بازاریابی الکترونیکی را مورد توجه قرار داده است.استرس و ریموند(Strauss and Raymond) بازاریابی الکترونیکی را معادل بازاریابی سنتی می دانند که صرفاً از فناوری اطلاعات در جهت دست یابی  به اهداف خود استفاده می کند و باعث کارآیی بازاریابی می شود(اسفیدانی ،دقیقی اصلی،آهنگر کلایی،1388،ص85).

 

 

 

 

 

بازاریابی الکترونیکی همانند هر رشته علمی یا فنی دارای اصول و قوانینی است. دکتر رالف ویلسون از نظریه پردازان این رشته به پنج مورد زیر اشاره می کند:

1.اصل خیابان بن بست:
ایجاد یک پایگاه در شبکه جهانی وب همانند تأسیس یک فروشگاه در یک خیابان بن بست است که خریداران در صورت نیاز مبرم و همچنین شناخت محل به فروشگاه مراجعه خواهند کرد.در چنین شرایطی باید دلیلی برای مراجعه مشتریان ایجاد کرد.جذاب ترین و جالب ترین پایگاه اینترنتی در صورت عدم مراجعه مردم و مشتریان و به عبارت بهتر کاربران بی فایده و بدون استفاده خواهد ماند.بنابراین نخستین پرسشی که پیش از راه اندازی یک پایگاه اینترنتی باید برای آن پاسخی یافت ،شیوه های ترغیب کاربران برای مراجعه و بازدید از یک پایگاه است.

 

 

 

2.اصل بده بستان:
یکی از مهم ترین عوامل در فرهنگ اینترنتی هدیه های رایگان است.قانون یا اصل بده بستان می گوید بازدید کنندگان و کاربران را با پیشنهاد هدایای رایگان به پایگاه خود جذب و سپس تلاش کنید چیزهای دیگری را همراه این هدایا به فروش برسانید.

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-1-    : بازاریابی اینترنتی    2
1-1-1-    تعریف بازاریابی اینترنتی    2
1-1-2-    اصول بازاریابی الکترونیکی    3
1.اصل خیابان بن بست:    3
2.اصل بده بستان:    3
3.اصل اعتماد:    3
5.اصل روزنه:    4
1-1-3-    بازاریابی اینترنتی،اهمیت و مزایای آن:    5
1.بعد ارتباطی(تبادل اطلاعات میان خریداران و فروشندگان):    5
1-1-4-    2.بعد مبادلاتی(فعالیت های مربوط به فروش محصولات):    6
1-1-5-    2-4-4آمیخته بازاریابی محور پارادایم جدید    6
جدول‏2 4تحولات بازاریابی در ابعاد مختلف    8
1-1-6-    تکنیک ها و روش های بازاریابی اینترنتی(قاضی زاده،عباسی اسفنجانی ،1385،ص45):    8
1-1-7-    ایجاد وب سایت یا پایگاه الکترونیکی در شبکه جهانی برای سازمان و معرفی آدرس به موتورهای جستجو گر اصلی و گروه های تخصصی و فهرست های اینترنتی:    8
1-1-8-    بازاریابی از طریق پست الکترونیک:    9
1-1-9-    گروه های خبری و اتاق های گفتگو:    9
1-1-10-    کوکی ها:    11
1-1-11-    بازاریابی ویروسی(viral marketing):    11
1-1-12-    بازاریابی شبکه ای(Net work marketing):    12
2-    پیشینه موضوعی پژوهش:    13
3-    منابع و مأخذ    17

مبانی نظری طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان

مبانی نظری طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی مبانی نظری طراحی استراتژی های منابع…

پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو UNESCO

پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو UNESCO پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو UNESCO رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنایی با سازمان تربیتی؛ علمی و فرهنگی سازمان ملل…

ضرورت وجودی و مبنایی مجازات های بازدارنده

ضرورت وجودی و مبنایی مجازات های بازدارنده تعزیرات شرعی  مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیرات در قانون مجازات تعزیرات در قانون مجازات جدید 1392 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مجازات های تعزیری و بازدارنده قانون تعزیرات و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی 61 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی 61 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس امنیت شغلی مبانی نظری احساس امنیت شغلی پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی پیشینه داخلی احساس امنیت شغلی پیشینه خارجی احساس امنیت شغلی…

عوامل موثر بر توزیع ناعادلانه درآمد و کاهش رشد اقتصادی در اقتصاد ایران

عوامل موثر بر توزیع ناعادلانه درآمد و کاهش رشد اقتصادی در اقتصاد ایران اقتصاد ایران توزیع ناعادلانه درآمد کاهش رشد اقتصادی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی تورم در اقتصاد ایران دانلود پایان نامه اقتصاد خرید پایان نامه اقتصاد عوامل…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های لکنت زبان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های لکنت زبان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های لکنت زبان مبانی نظری نظریه های لکنت زبان پیشینه تحقیق نظریه های لکنت زبان پیشینه داخلی نظریه های لکنت زبان پیشینه خارجی…

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار طبقه بندی بازارهای مالی کارکردهای بازار مالی افزایش سرمایه اهداف افزایش سرمایه واسطه های مالی انواع مدل‌های شرکت‌های تأمین…

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی کلمات کلیدی : پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی عوامل رفتار شهروندی سازمانی نظریه های رفتار شهروندی سازمانی مدل های رفتار شهروندی سازمانی پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی نقش…

آشنایی با فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل

آشنایی با فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل شیر و فرآورده های لبنی فیلتراسیون غشایی فیلترهای هاردشل فیلتراسیون غشایی در صنعت لبنیات با تاکید بر فیلترهای هاردشل فراپالایش تكنولوژی شیر و فرآورده های لبنی دانلود پایان…

سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی

سیستمهای خنک کننده با تاکید بر توربین گازی و ارائه راهکارهای بهینه سازی دانلود پایان نامه توربین گازی دانلود پایان نامه سیستمهای خنک کننده سیستم خنک سازی توربین گازی راه حل های توربین بهینه سازی شده سیستمهای خنک کننده با…

مبانی نظری ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران

مبانی نظری ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران اعلامیه های سود نقدی تفاضل بازده قیمتی سهام اعلامیه های سود نقدی شرکتها رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده نقدی رابطه اعلامیه های…

بررسی تاثیر فعالیتهای بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی

بررسی تاثیر فعالیتهای بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی موفقیت تحصیلی فعالیت فوق برنامه دانش آموزان متوسطه شاهد پیشرفت تحصیلی فعالیتهای بعد از مدرسه دانلود پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تاثیر فعالیتهای بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی رفتن به…

گزارش كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش

گزارش كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش دانلود گزارش كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش دانلود گزارش كارآموزی دانلود كارآموزی انجام كارآموزی خرید كارآموزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

مبانی نظری مدلهای ارزیابی بهره وری

مبانی نظری مدلهای ارزیابی بهره وری مبانی نظری مدلهای ارزیابی بهره وری ادبیات و مبانی نظری مدلهای ارزیابی بهره وری پیشینه تحقیق مدلهای ارزیابی بهره وری دانلود پیشینه تحقیق مدلهای ارزیابی بهره وری دانلود مبانی نظری مدلهای ارزیابی بهره وری فصل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت 38 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه پیشرفت مبانی نظری انگیزه پیشرفت پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت پیشینه داخلی انگیزه پیشرفت پیشینه خارجی انگیزه پیشرفت پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابراز وجود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابراز وجود مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه داخلی ابراز وجود پیشینه خارجی ابراز وجود پیشینه پژوهش ابراز وجود پیشینه نظری ابراز وجود…

طراحی و بهینه سازی شبكه لجستیک معكوس در شرایط عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ژنتیک

طراحی و بهینه سازی شبكه لجستیک معكوس در شرایط عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ژنتیک زنجیره تامین الگوریتم ژنتیک دانلود پایان نامه طراحی لجستیک معكوس شرایط عدم قطعیت برنامه ریزی عدد صحیح آمیخته دانلود پایان نامه رشته صنایع دانلود…

بررسی وجود شاخص های آزادی و نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران

بررسی وجود شاخص های آزادی و نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران رقابتهای حزبی در ایران نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران وجود شاخص های آزادی در رقابتهای حزبی حزب در رقابت سیاسی آسیب شناسی احزاب سیاسی دانلود پایان نامه…

مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان

مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق…

پرسشنامه اهمیت و ارجحیت نسبت های غیر مالی

پرسشنامه اهمیت و ارجحیت نسبت های غیر مالی پرسشنامه نسبت های غیر مالی پرسشنامه اهمیت نسبت های غیر مالی دانلود پرسشنامه نسبت های غیر مالی پرسشنامه نسبت های غیر مالی بانک پرسشنامه نسبت های غیر مالی در بانک رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی مبانی نظری کمرویی ادبیات نظری کمرویی چارچوب نظری کمرویی فصل دوم پایان نامه کمرویی دانلود مبانی نظری کمرویی پیشینه کمرویی پیشینه تحقیق کمرویی پیشینه داخلی کمرویی پیشینه خارجی کمرویی پیشینه پژوهش کمرویی پیشینه نظری…

مشخصه های کالبدی شهر ری

مشخصه های کالبدی شهر ری ویژگیهای كالبدی شهر ری بررسی تحقق طرحهای شهری در شهر ری بافت و عناصر كالبدی شهر ری كلیات كاربری ارضی در شهر ری تقسیمات شهرداری شهر ری محدودیتها و موانع توسعه شهر ری طرح های…

پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند

پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند پرسشنامه مدیریت دانش شخصی پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در دانشگاه پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی پرسشنامه کاربرد مدیریت…

پاورپوینت ارزیابی و کنترل استراتژی (فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

پاورپوینت ارزیابی و کنترل استراتژی (فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل هشتم کتاب…

پرسشنامه بررسی تاثیر تبلیغات افواهی بر قصد خرید مشتریان با تاکید بر نقش متغیرهای تعدیل کننده

پرسشنامه بررسی تاثیر تبلیغات افواهی بر قصد خرید مشتریان با تاکید بر نقش متغیرهای تعدیل کننده پرسشنامه تبلیغات افواهی پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه تاثیر تبلیغات افواهی بر قصد خرید مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *