مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پاورپوینت مدیریت فرآیندها در ورزش

پاورپوینت مدیریت فرآیندها در ورزش کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت فرآیندها در ورزش مدیریت فرایندها در ورزش فرآيند تعريف فرآيند شبكه فرآيندها در سازمان تعريف مديريت فرآيند انواع فرایند در سازمان فرایندهای هسته ای فرایندهای اصلی فرایندهای پشتیبانی فرایندهای مدیریتی…

تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد

تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد فناوری اطلاعات تاثیرات فناوری اطلاعات بر سازمان تاثیرات فناوری اطلاعات برجامعه و فرد دانلود مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

مقایسه ای بین عملكرد كامپیوتر پایه ای به نام "شریف" و كامپیوترهای پیشنهادی در كتاب معماری سیستمهای كامپیوتری (م. سوریس مانو)

مقایسه ای بین عملكرد كامپیوتر پایه ای به نام "شریف" و كامپیوترهای پیشنهادی در كتاب معماری سیستمهای كامپیوتری (م. سوریس مانو) عملكرد كامپیوتر پایه معماری سیستمهای كامپیوتری سازمان داخلی یك سیستم دیجیتال مقایسه ای بین عملكرد كامپیوتر پایه ای به…

پاورپوینت بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك

پاورپوینت بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك کلمات کلیدی : پاورپوینت بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك مدل مديريت استراتژيك لزوم یکپارچه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعهد هویت

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعهد هویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد هویت مبانی نظری تعهد هویت پیشینه تحقیق تعهد هویت پیشینه داخلی تعهد هویت پیشینه خارجی تعهد هویت پیشینه پژوهش تعهد هویت پیشینه نظری تعهد هویت…

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش مشتری فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در…

بررسی فقر و انواع آن از دیدگاه های مختلف

بررسی فقر و انواع آن از دیدگاه های مختلف کلمات کلیدی : جایگاه فقر در اسلام تعریف فقر در اسلام تحقیق درباره فقر تحقیق درمورد فقر فقر از ديدگاه احاديث فقر از ديدگاه سرمايه داری مقاله کامل در مورد فقر…

پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی و رضایت شغلی و ارائه مدل مفهومی

پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی و رضایت شغلی و ارائه مدل مفهومی رضایت شغلی ساختار سازمانی رابطه ساختار سازمانی و رضایت شغلی پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی پیشینه پژوهشهای رضایت شغلی ارائه مدل مفهومی برای رابطه بین ساختار سازمانی و رضایت شغلی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی شغلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی شغلی مبانی نظری تنیدگی شغلی دانلود مبانی نظری تنیدگی شغلی پیشینه تنیدگی شغلی پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی ادبیات نظری تنیدگی شغلی فصل دوم پایان نامه تنیدگی شغلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی…

مبانی نظری عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی

مبانی نظری عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی مبانی نظری حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی مبانی نظری عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی 35 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی 35 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی ادبیات نظری هوش سازمانی چارچوب نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه…

کاربرد فناوری نانو در تولید و استخراج نفت و گاز

کاربرد فناوری نانو در تولید و استخراج نفت و گاز نانو ژل ها نانوسورفکتانت نانو در صنعت نفت کاربرد نانو در صنایع نفت و گاز تولید و استخراج از مخازن نفت و گازی کاربرد نانوفناوری در تولید و استخراج نفت…

مقاله مخابرات سیار

مقاله مخابرات سیار مخابرات سیار نسلهای مخابرات سیار بی سیم شبکه ای شهری بی سیم آنتن انواع وسایل بی سیم بلوتوث رفتن به سایت اصلی مخابرات سیار   فهرست مطالب عنوان                                                                                                              صفحه مقدمه ....................................................................................................................... 1 اصول مشترك سیستمهای رادیوئی سیار............................................................................…

جایگاه ایران در روند منطقه گرایی خاورمیانه

جایگاه ایران در روند منطقه گرایی خاورمیانه منطقه گرایی خاورمیانه روند منطقه گرایی خاورمیانه جایگاه ایران در روند منطقه گرایی خاورمیانه منطقه گرایی در سیاست خارجی ایران دانلود پایان‌نامه منطقه گرایی خاورمیانه تاثیر طرح خاورمیانه بزرگ بر ایران رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین کلمات کلیدی : مبانی نظری فناوری اطلاعات نوین دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات نوین پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین دانلود پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین پیشینه داخلی فناوری اطلاعات نوین پیشینه خارجی فناوری اطلاعات نوین…

نظریه های روانشناسان درباره سلامت روانی

نظریه های روانشناسان درباره سلامت روانی سلامت روانی نظریه های سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی پایان نامه نظریه های سلامت روانی عوامل تاثیر گذار بر سلامت روانی دیدگاه های مختلف درباره سلامت روان پیشینه سلامت روانی تعریف سلامت روانی…

پاورپوینت بررسی عکس برداری های ماهواره ای

پاورپوینت بررسی عکس برداری های ماهواره ای پاورپوینت بررسی عکس برداری های ماهواره ای عکس‌برداری هوایی دوربین‌های عکس‌برداری هوایی عکاسی هوایی در ایران نحوه عکاسی هوایی اصول برجسته بینی در عکس هوایی اطلاعات حاشیه‌ای عکس‌های هوایی مقیاس عکس‌های هوایی محاسبه…

بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در نظریه یانگ

بررسی طرحواره های ناسازگار اولیه در نظریه یانگ کلمات کلیدی : نظریه یانگ طرحواره های ناسازگار اولیه نظریه های طرحواره های ناسازگار اولیه تعریف نظری طرحواره های ناسازگار اولیه تعریف عملیاتی طرحواره های ناسازگار اولیه تحقیق کامل در مورد طرحواره…

مقاله رشته حقوق با عنوان علل وانگیزه جعل سند رسمی

مقاله رشته حقوق با عنوان علل وانگیزه جعل سند رسمی جرائم جرم جعل جعل سند رسمی دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان علل وانگیزه جعل سند رسمی خرید مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی

پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر روایی و پایایی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان…

بررسی تطبیقی و سیر تحولات احزاب سیاسی در ایران

بررسی تطبیقی و سیر تحولات احزاب سیاسی در ایران احزاب سیاسی در ایران تحولات احزاب سیاسی در ایران بررسی تطبیقی احزاب سیاسی در ایران مشخصه های احزاب سیاسی ایران خصوصیات احزاب سیاسی ایران قبل از انقلاب خصوصیات احزاب سیاسی ایران…

ماهیت رشد در فقه امامیه و فقه عامه و دليل شرط بودن رشد در نکاح

ماهیت رشد در فقه امامیه و فقه عامه و دليل شرط بودن رشد در نکاح کلمات کلیدی : مفهوم رشد در قرآن مفهوم رشد در فقه عامه مفهوم رشد در فقه اماميه  ابعاد و اقسام رشد  دليل شرط بودن رشد…

پاورپوینت نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد

پاورپوینت نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد مقاله نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد تحقیق نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد پروژه نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد پژوهش…

سلب مالکیت در رویه داوری تجاری بین الملل

سلب مالکیت در رویه داوری تجاری بین الملل مصادره و سلب مالکیت داوری تجاری بین الملل سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل سلب مالکیت غیر مستقیم در رویه داوری بین المللی سلب مالکیت از سرمایه گذاران خارجی…

مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی

مدل سازی و حل مساله زمانبندی کار کارگاهی با زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی الگوریتم ژنتیک ترکیبی الگوریتم الکترومغناطیس مسئله فروشنده دوره گرد بهینه سازی جامعه مورچگان زمانهای آماده‌سازی وابسته به توالی بکارگیری روشهای فراابتکاری ترکیبی مسئله زمانبندی جریان کارگاهی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *