ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

کلمات کلیدی :

دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
پیشینه داخلی مدیریت دانش
پیشینه خارجی مدیریت دانش
پیشینه نظری مدیریت دانش
چارچوب نظری مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش می باشد. در بخش اول مبانی نظری مدیریت دانش تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق مدیریت دانش در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند:

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

 

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

 

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

 

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

 

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1

فصل دوم مبانی نظری تحقیق
   2-1- مقدمه 13
   2-2- دانش 13
   2-3- اطلاعات 14
   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14
   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15
     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16
     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17
     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17
     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18
     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18
     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19
     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19
     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19
     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20
   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20
   2-7- جریان دانش 20
   2-8- فرآیند دانش 21
     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21
     2-8-2- ذخیره‌سازی 21
     2-8-3- پردازش 21
     2-8-4- انتقال 21
   2-9- خصوصیات دانش 22
   2-10- منابع دانش 23
   2-11- دانش سازمانی 25
   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27
   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29
   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31
     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31
     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32
     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32
   2-15- هدف های مدیریت دانش 33
   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33
     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34
     2-16-2- فرایند 34
     2-16-3-  فناوری 34
   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34
   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37
     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37
     2-18-2- مدل بویسوت 34
     2-18-3- مدل نوناكا 35
     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40
     2-18-5- مدل فلاین 41
     2-18-6- مدل چو 42
     2-18-7- مدل استیو هالس 43
     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44
     2-18-9- مدل لیانج 45
   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47
     2-19-1- كسب دانش 47
     2-19-2-  اجاره دانش 47
     2-19-3- منابع متعهد 48
     2-19-4- هم جوشی 48
     2-19-5- تطابق 48
   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48
     2-20-1- نیاز به دانش 50
     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50
     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51
     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51
     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52
     2-20-6- ارزیابی دانش 52
   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53
   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57
     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57
     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58
   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63
   2-24- مدل نظری تحقیق 68

منابع

فهرست جدول ها
جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18
جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35
جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40
جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی

پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی تعریف حریم استحفاظی ویژگی های حریم استحفاظی تعریف حریم استحفاظی با استفاده از ماده های قانونی GPS چیست GPS چگونه کار می کند از GPS چه استفاده در تعیین حدود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 7

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 7 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 3

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 3 ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد BSC دانلود رایگان پرسشنامه bsc نمونه پرسشنامه کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه…

پروپوزال بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی

پروپوزال بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تاثیر قدرتهای خارجی بر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی پروپوزال…

پاورپوینت سیستم پاداش

پاورپوینت سیستم پاداش پاورپوینت سیستم پاداش سیستم پاداش تعریف پاداش انواع پاداش پاداش درونی پاداش بیرونی مبانی اعطای پاداش رابطه میان عملکرد، پاداش و رضایت ویژگیهای سیستم پاداش موثر توزیع منصفانه نظریه برابری طرحهای جدید اعطای پاداش مزایای طرح سلف…

پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا

پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا رطوبت زدایی مواد جاذب رطوبت سیستم های رطوبت زدا دانلود پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی

پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی دانلود پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی…

پروپوزال علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن

پروپوزال علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن دلایل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام روشهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جعل سند 121 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جعل سند 121 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری جعل سند فصل دوم پایان نامه جعل سند دانلود مبانی نظری جعل سند پیشینه جعل سند پیشینه تحقیق جعل سند پیشینه داخلی جعل سند پیشینه خارجی…

فایل خلاصه پاسخ به سوالات درس بازارها و نهادهای مالی

فایل خلاصه پاسخ به سوالات درس بازارها و نهادهای مالی پاسخ به سوالات درس بازارها و نهادهای مالی رفتن به سایت اصلی فایل خلاصه پاسخ به سوالات درس بازارها و نهادهای مالی 24 صفحه pdf مناسب دانشجویان کارشناسی حسابداری و…

تاثیر بینایی کامپیوتر و شبکه عصبی در تخمین مدت زمان خشک شدن مواد غذایی

تاثیر بینایی کامپیوتر و شبکه عصبی در تخمین مدت زمان خشک شدن مواد غذایی بینایی کامپیوتر پردازش تصویر شبکه عصبی پرسپترون چند لایه دانلود مقاله تخمین مدت زمان خشک‌شدن دانلود مقالات مهندسی کشاورزی دانلود مقالات کشاورزی رفتن به سایت اصلی…

ارزیابی مشخصه های زیرکن و راهکارهای ساخت کامپوزیتهای تقویت شده با سرامیک

ارزیابی مشخصه های زیرکن و راهکارهای ساخت کامپوزیتهای تقویت شده با سرامیک مشخصات و خواص زیرکن انواع کامپوزیتها روشهای ساخت کامپوزیتها کامپوزیتهای AlZercon کامپوزیتهای تقویت شده با سرامیک پایان نامه زیرکن دانلود پایان نامه زیرکن رفتن به سایت اصلی دانلود…

معرفی شهر دماوند

معرفی شهر دماوند معرفی شهر دماوند جغرافیای سیاسی شهر دماوند جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر دماوند مفاخر دماوند در تاریخ تنوع گونه های گیاهی و جانوری منطقه دماوند دانلود پایان نامه گردشگری دانلود پایان نامه رشته گردشگری رفتن به…

پروپوزال بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام

پروپوزال بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام کیفیت سود بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام پروپوزال تغییرپذیری بازده سهام پروپوزال کیفیت سود پروپوزال رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام رفتن…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی

پرسشنامه ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه میزان تخلفات رانندگی پرسشنامه اخلاق شهروندی پرسشنامه اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی در شهر رفتن به سایت…

بررسی تطبیقی و مقایسه ای زیبایی از منظر ارسطو و افلاطون

بررسی تطبیقی و مقایسه ای زیبایی از منظر ارسطو و افلاطون ادراک حسی زیبایی‌شناسی ارسطو زیبایی‌شناسی افلاطون بررسی زیبایی از منظر ارسطو و افلاطون مفهوم زیبایی تاریخچه زیبایی‌شناسی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان دانلود مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری و پیشینه…

مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی

مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی امپدانس Eddy Current Testing اصول القای الكترومغناطیس آزمون جریان های گردابی (ET) دانلود مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی تست جریان های گردابی سیستم همکاری در فروش فایل…

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن توازن بار در محاسبات ابری توازن بار در رایانش ابری pdf توازن بار در ابرهای محاسباتی توازن بار چیست توازن بار در محیط محاسبات ابری الگوریتم توازن بار…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مطالبات معوق در ایران

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مطالبات معوق در ایران مبانی نظری مطالبات معوق در ایران دانلود مبانی نظری مطالبات معوق در ایران پیشینه تحقیق مطالبات معوق در ایران ادبیات نظری مطالبات معوق در ایران فصل دوم پایان نامه مطالبات معوق…

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران بیمه انواع بیمه تاریخچه بیمه در ایران شركت سهامی بیمه ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته بیمه ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران دانلود پایان نامه رشته بیمه دانلود پایان…

تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ

تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ شبکه عصبی تشخیص کاراکتر شبکه عصبی LVQ ساختار شبکه های LVQ شبکه های عصبی با الگوی یادگیری نظارت شده تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ دانلود مقالات کارشناسی ارشد هوش…

پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره 4( درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای)

پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره 4( درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای) پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره‌ 4 پاورپوینت درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای تحقیق درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای مقاله درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای پاورپوینت…

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع ارزیابی نقش حساس بازاریابی در عملکرد سازمان پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی…

پرسشنامه سلامت روان scl90 با تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه سلامت روان scl90 با تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت روان scl90 پرسشنامه تست scl90 دانلود پرسشنامه سلامت روان scl 90 نمره دهی پرسشنامه scl90 نمونه تفسیر آزمون scl90 روش نمره گذاری پرسشنامه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *